Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 20 februari 2011

Dunderkur mot förkylning!!!

Jag åkte på en förkylning..eller kanske är det bara utrensning.
Det blev några onödiga felsteg på min raw food väg : en liten glass hit och en frasig croissant dit...you know, hur lätt det är, att trilla dit.Sådant är vanligt för en del i startprocessen.
Jag kurerade min  kraftiga snuva med att dricka ingefärsvatten. Det är ju en  riktig klassiker som förkylninsdryck : Jag blandade färsk riven ingefära med rykande hett vatten och förstärkte effekten med att strö i lite gurkmeja, som är mycket kraftig antioxidant.Det sägs, att   denna dunderdryck BLÅSER UT  förkylningen med kraft.
Sedan tog jag , som jag brukar en dos av Echinaea purpurea=röd solhatt.Den stärker immunförsvaret. Helst ska man ta det direkt , när man känner första symtomen.
Sedan unnade jag mig ett härligt fotbad, som också sägs hjälpa till mot förkylningar.Receptet har jag fått av min estländska väninna.Vi provar allt:Ta 2 msk senapspulver (Colmans) och blanda det i 6 liter varmt vatten. Strödde på lite rosenblad också...lite för själen också.Och jag älskar sån och allt vackert och doftande.

1 kommentar: