Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 23 februari 2011

En grön morgondryck à la Karl-Alfred

Färgen på drycken är nog inte världens vackraste. Skall kanske undvika måla köksväggarna i den här färgen..eller ??? :-)
Min melodi är, att alltid duka vackert.
Jag älskar fina antika ting och roliga, kitchiga loppissaker. Man ska omge sig med det vackra.
Det sägs, att skönhet är balsam för en sargad själ....Det gäller naturligtvis all skönhet , inte bara prylar.Naturen , djuren, människor vi älskar...allt.
Maten du äter är viktig, men dina KÄNSLOR och din medvetandenivå medans du äter , är ännu viktigare.

Till receptet:

1 blodgrapefrukt
1 stor morot
en näve spenat
vatten

Jag pressade  grapefrukten med en sån där metallig pressmojäng för apelsiner.Skar moroten i små  bitar.Sen  skall spenaten och de andra indegredienserna , hamna i mixern.Men här måste jag  nog säga, att om man inte har Vitamix, kan man inte mixa morötterna till sånt härligt skum, som det blir med denna dundermaskin.
Har du en vanlig mixer, skulle jag kanske välja, att pressa samtliga indegredienser till juice i en vanlig juicer.Då blir det dryck och icke smoothie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar