Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 16 februari 2011

Makalösa Resultat !! Senare Macalösa resultat !!!

När jag var ny rawfoodist, alldeles i början, åt jag rawfood under dagen och vanlig (vanlig och vanlig) middag på kvällen.Dock vegetariskt och ändå med mycket färskvaror.
Även om du skulle vara blandkostare, skulle du få makalösa resultat,bara genom att följa den regeln.
Raw på dagen - vanligt på kvällen.Värd att testa några veckor.
Hela förra sommaren åt jag 98% raw...Ni vet ju ,det är ju så mycket lättare att äta rått och färskt  då.
Nån gång i november förra hösten hittade jag för mig passande balansen i kosten:80% raw , 20% på något sätt behandlad beller kokt mat.Det kokta består då t.ex.kokta kidneybönor eller kikärter till salladen.
Ibland kunde det vara chevre eller fetaost...och jorden gick inte under eller jag fick inte skuldkänslor, om jag åt ugnsrostade rotfrukter..typ.
Under juleperioden fick jag begär av olika slags traditionella, även om vegetariska maträtter...och ger man efter föds nya begär....Det svåraste, tror jag: brödbegär - lyxbröd med aprikoser,kanderade äpplen och sånt.
Bäst att berättaallt sånt, som eventullt kommer hända dig med...för det händer även dom bästa.Då nämner jag min rawfoodguru nr. 1.  David Wolfe,som berättar också ,att han fick kämpa en del mot just brödbegäret i början av sin rawfoodresa.Det sägs också ,attom man inte äter balanserad rawfood,SÅ får man begär.


Macalösa resultat:
Hade läst alla positiva saker ang.Macapulver och en av det positiva "biverkningar påstods att det påverkar sköldkörteln positivt.Jag ville prova  det naturligtvis i min gröna smoothie.Företagsläkaren hade tagit ämnesomsättningsprovet och sade att min ämnesomsättning var åt helvete(Hans ord -not mine)
Efter 3 månader med rawfood + maca, sköldkörteln fungerar NORMALT.Tack.
Jag ville inte ta Levaxin, så för mig blev det test med Maca.

1 kommentar: