Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 8 november 2011

Höstens skörd - smoothie

Denna härliga smoothie, fick åhörarna njuta av på David Wolfe seminariet i Helsingfors nyligen.
Receptet har  Aaro Löf lagt ut på sitt blogg....Värt att besöka den vettiga bloggen.(En hälsoblogg heter den ...på finska förstås...Kör med översättningsfunktionen.)
 Han förklarar så oooootroooligt bra...allt om proteiner , fetter , socker...what ever.

Höstskörd smoothie
1 äpple
1 banan
en näve spenat
1 citron
1 msk kokosolja
1 msk kokosmjöl
en puff garam masala
en större puff kanel
lucuma
vatten
Lots and lots of L.O.V.E
Allt stoppas i en blender. Swicssssh...Klart!! Jag hade ingen lucuma hemma, så hoppade jag över det.
Så brukar jag inte gilla så kornig smoothie, som det brukar bli av när äpplet blendas....
Alltså ...stoppade jag 2 stora äpplen ,som jag plockade i mitt äppelträd, i en juicer.
Det blev så perfekt. men du gör som du vill of course.
Och istället för spenat använde jag mangold, som fortfarande växer...hahaa...i november på min kolonilott.
Vilken lycka!!!


Jag gillar den här sorten med vackra stjälkar i starka neonfärger.Mangolden är italienarnas favoritgrönsak.Hmmm....min med :-))
Passar bra i smoothies !!!!Nyttigt!! Gott!! Vackert!!! Vad mer kan man begära.?..och växer som bara den.

Have a best...njutning ...ever!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar